Spis treści
Dacia, znana z produkcji praktycznych i ekonomicznych samochodów, wprowadziła na rynek nowy model – Dacię Bigster. Ten kompaktowy SUV łączy funkcjonalność z przystępną ceną, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na przestronne i wszechstronne pojazdy.
Design i Wielkość Dacia Bigster
Dacia Bigster to przestronny SUV, który wprowadza markę w nowy segment rynku. Model ten mierzy 457 cm długości, 181 cm szerokości i 171 cm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 270 cm. Jest zatem o 23 cm dłuższy od Dacii Duster, oferując więcej miejsca dla pasażerów i większą pojemność bagażnika, która wynosi od 667 litrów (w wersji z napędem na przednie koła) do 550 litrów (w wersji 4×4). Design Bigstera łączy minimalistyczną stylistykę z nowoczesnymi akcentami, takimi jak LED-owe reflektory oraz masywne linie nadwozia, które nadają mu solidny i dynamiczny wygląd.
Wyposażenie Bigstera
Choć Dacia słynie z prostoty i funkcjonalności, Bigster oferuje nowoczesne technologie, takie jak systemy wspomagania kierowcy, duży ekran dotykowy z obsługą Android Auto i Apple CarPlay, a także opcjonalne wyposażenie premium, takie jak panoramiczny dach czy zaawansowany system audio.
Pakiet Sleep Dacia Bigster
Dla osób ceniących wygodę podczas długich podróży, Dacia oferuje opcjonalny Pakiet Sleep, który zamienia przestrzeń bagażnikową w wygodne miejsce do spania. Pakiet ten zawiera składaną ramę z materacem, która pozwala na szybkie przygotowanie komfortowego łóżka wewnątrz pojazdu. To idealne rozwiązanie dla miłośników biwaków i podróży bez konieczności wynajmowania dodatkowego noclegu.
Dacia Bigster – silniki i napęd
Dacia Bigster jest dostępna z następującymi jednostkami napędowymi:
- 1.2 TCe 140 KM: Silnik benzynowy z układem mild hybrid 48V, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, napęd na przednie koła. Przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 s, prędkość maksymalna 180 km/h, średnie zużycie paliwa 5,5 l/100 km.
- 1.2 ECO-G 140 KM: Silnik benzynowy z fabryczną instalacją LPG i układem mild hybrid 48V, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, napęd na przednie koła. Przyspieszenie 0-100 km/h w 10,0 s, prędkość maksymalna 180 km/h, średnie zużycie paliwa 5,5 l/100 km (7,1 l/100 km na LPG).
- 1.2 TCe 130 KM 4×4: Silnik benzynowy z układem mild hybrid 48V, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła. Przyspieszenie 0-100 km/h w 11,2 s, prędkość maksymalna 180 km/h, średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km.
- 1.6 Hybrid 155 KM: Pełny napęd hybrydowy z automatyczną skrzynią Multi-mode, napęd na przednie koła. Przyspieszenie 0-100 km/h w 9,7 s, prędkość maksymalna 180 km/h, średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km.
Dacia Bigster – cena, cenniki
Dacia Bigster jest dostępna w Polsce w czterech wersjach wyposażenia, a ceny zaczynają się od 99 000 zł za podstawową wersję Essential. Natomiast najtańsza wersja Hybrid rozpoczyna się od 124 000 zł. Wersje z napędem 4×4 są droższe o około 10 000 zł w porównaniu z wersjami z napędem na przednie koła.
Konkurencja Bigstera
Dacia Bigster ma szansę stać się poważnym rywalem dla takich modeli jak Skoda Karoq, Hyundai Tucson czy Kia Sportage. Jego największymi atutami są przestronność, ekonomiczne silniki oraz atrakcyjna cena, co może przyciągnąć klientów szukających dobrego stosunku jakości do ceny.
Podsumowanie
Dacia Bigster to samochód, który może zrewolucjonizować segment kompaktowych SUVów. Marka stawia na połączenie funkcjonalności, nowoczesności i przystępnej ceny, co sprawia, że model ten cieszy się już dużym zainteresowaniem na rynku europejskim.